TRIP REPORT

Croatia Airlines: Zagreb – Amsterdam – Zagreb

Prije par dana letio sam po prvi put za Nizozemsku na relaciji ZAG – AMS – ZAG. To je bio moj prvi posjet Nizozemskoj pa tako i jednoj od trenutno najprometnijih zračnih luka na svijetu – Schipholu. To me dovodi do svog prvog propuštenog leta na povratku. U nastavku vam donosim svoje iskustvo na ovom divu od aerodroma uslijed kaosa koji je zahvatio avijaciju u skorije vrijeme.

Također donosim i odaziv na situaciju same aviokompanije kojom sam letio i par savjeta kako postupiti ako se zateknete u ovoj nezavidnoj situaciji.

[ZAG – AMS] U skorije vrijeme spletom događaja avionske karte poskupljuju, a low-budget opcije se često prorjeđuju. Takav je bio slučaj s mojim putovanjem u Nizozemsku. Jeftinih opcija koje su mi odgovarale gotovo da nije bilo s obzirom na to da sam putovao na sam sjever države (u kombinaciji s vlakovima cijene poprilično rastu). Okrenuo sam se ipak nacionalnim avioprijevoznicima kao što su Croatia Airlines i KLM koji su većinom konkurirali u cijenama. Čak je jedan let s presjedanjem u Parizu (Air France, KLM) bio i najpovoljniji, ali sam se radi jednostavnosti ipak odlučio na direktan let Croatia Airlinesa.

Tako sam se na ovaj produženi vikend uputio u četvrtak ranojutarnjim letom OU450 u 8:30 iz Zračne luke Zagreb. Jutarnja gužva na aerodromu je bila dovoljna da atmosfera bude živahna, ali da svejedno sve teče po planu i bez zastoja. Najduže se čekalo na graničnoj kontroli radi malog broja otvorenih šaltera (isti problem i po slijetanju na povratku u ovu zračnu luku), ali zanemarivo. Pogotovo u odnosu na ono što me čekalo u Amsterdamu. Let sam dočekao kraj svog izlaza D31 koji se nalazi na samom kraju zračne luke, istočnom kraju, tako da sam uživao u pogledu na pistu i zrakoplove koji pristižu okupane jutarnjim zrakama sunca. Ukrcaj i polijetanje u zrakoplovu Airbus A319 prošlo je brzo i glatko, isto kao i ostatak leta.

S ovog leta bi najviše istaknuo poglede! Na ovoj ruti vas obavezno savjetujem da bukirate sjedalo s desne strane zrakoplova za najbolje prizore. Uz malo sreće i sunca dobit ćete prizore nizozemskih razglednica kroz prozor. Od obale Sjevernog mora i poznatih poldera, mnoštva vjetrenjača, zelenih polja odijeljenih kanalićima s domaćim životinjama na njima i pokoje plansko naselje… Jedno od ljepših prizora kojima sam imao prilike svjedočiti u svojih skoro pa 50 slijetanja u životu! Po slijetanju smo se parkirali na drugu poziciju jer je netko već bio na poziciji planiranoj za naš zrakoplov, a potom nas je pilot obavijestio da uslijed nedostatka osoblja nam nema tko spojiti zračni most te smo na to čekali oko 20 minuta – to su bili prvi indikatori situacije na aerodromu. Zanimljivost kod amsterdamskog aerodroma je da kada sletite i izađete iz zrakoplova u samu zgradu, niste u odvojenom dijelu dolazaka već do vas ljudi čekaju ukrcaje na svoje letove. Ovaj koncept je malo drugačiji nego što sam imao prilike iskusiti do sada, ali primarno osmišljen za olakšanje transfera na kojima počiva većina prometa Schiphola. Uz nekih 15ak minuta hoda kroz zgradu došao sam do granične kontrole na kojoj me spasio EU dokument s kojim sam zaobišao „All passengers“ red s obzirom na to da internacionalnih putnika ovdje ima jako puno.

Croatia Airlines: Zagreb – Amsterdam – Zagreb

[AMS – ZAG] Nakon opuštajućeg vikenda u Nizozemskoj, u ponedjeljak me čekao povratni let OU451 u 11:20 sa Schiphola. S obzirom na to da sam bio upoznat sa situacijom na aerodromu, krenuo sam na jedan od prvih jutarnjih vlakova s kojim sam trebao biti nekih malo manje od 3h prije leta na aerodromu. Kako to biva kad vam se najviše žuri, vlak se pokvario. Uz sat vremena kašnjenja i dodatna presjedanja i različita prijevozna sredstva, do Schiphola sam uspio doći svega nešto više od sat vremena prije svog leta. S obzirom na to da sam imao samo ručnu prtljagu i uz odrađeni online check-in, to bi u normalnim okolnostima bilo dovoljno. S takvim stavom i bez predaje sam se uputio direkt na security check, a onda – hladan tuš.

Dočekao me prvi red ljudi koji je sezao u nedogled, a nije mi baš bilo ni jasno za što je točno dotični red. Pitao sam osoblje koje me informiralo da je ovo red od nekih pola sata čekanja samo da bi se popelo na kat gdje je pravi red za security check u kojem se čeka cca 2,5h. Ja sam u tome trenu imao manje od jednog sata do svog leta…Međutim, pratio sam situaciju zadnjih dana s letovima te i oni kasne s obzirom na nedostatak osoblja na svim frontama aerodroma. Let dan prije kasnio je skoro 3h u polijetanju za Zagreb! Stvar je da dok čekate u tom ogromnom redu, u kojem ne možete ni naprijed ni nazad od enormne količine ljudi, vi zapravo ne znate koliko kasni vaš let i je li već poletio. Do tog dijela ne dopiru obavijesti niti pozivi na let, nema ekrana, a aplikacije često uslijed velike količine letova koji kasne se jednostavno zablokiraju. Uspio sam jedva se probiti nekako kroz red na security check kad sam došao samo do novog reda za graničnu kontrolu. Da bi stvar bila gora, samo putnici s EU putovnicama su mogli na prolaze za EU putnike, dok smo mi s osobnim iskaznicama morali ići na „All passengers“. U tom sam trenu shvatio da sam izgubio bitku i krenuo kontaktirati podršku Croatia Airlinesa. Oni su bili jako upućeni u situaciju i aktualni problem te su u roku od svega par minuta telefonskog razgovora i jednog maila me prebacili na sutrašnji let za Zagreb. Također su me obavijestili da je moj let poletio u tom trenu dok pričamo. S obzirom na to da promjena ovog leta nije bila niti svojevoljna niti vlastita krivica, u ovakvom slučaju dužni ste dobiti sjedalo na prvom sljedećem letu za vašu destilaciju. Sutradan je moj jutarnji let OU451 već bio pun, ali je Croatia uvela dodatni popodnevni let OU4451 na kojem sam ja dobio sjedalo bez ikakvih naknada ili dodanih troškova.

Tada sam se mogao okrenuti dalje pronalasku smještaja za tu neplaniranu noć u gradu koji je zloglasan po cijenama smještaja… Nakon sendviča i kave s pogledom na zrakoplove, kad sam već došao do njih, sam se uputio prema izlazu iz aerodroma i prema centru grada. Pomisao od prolaska svih kontrola sutradan ponovno me užasavala, ali je hotel na aerodromu bio 250€/noć tako da sam se ipak okrenuo hostelu u gradu. Uz malo lutanja ovim zanimljivim i jako otvorenim gradom, ulicama i kanalićima, malo spontanog razgledavanja i puno odmora nakon, došlo je sutra i vrijeme za ponovni pokušaj. Ovaj put sam došao skoro 5h prije leta na sam aerodrom i uputio se već dobro poznatom rutom. Dočekao me novi red na samom ulazu u zgradu (iz metroa) kojeg dan prije nije bilo i već mi se srce uzlupalo, samo da bi došao na kat za odlaske u roku od par minuta u gotovo potpuno prazan red za security check… Dulje sam čekao kavu u duty free zoni nego što mi je trebalo za doći do nje ovaj put. Valjda su svi odlučili putovati u fatalni ponedjeljak. Gledao sam slijetanje svog leta OU4451 koje je bilo na vrijeme isto kao i sve ostalo taj dan. Pushback je kasnio nekih zanemarivih 10ak minuta. Let je bio jako ugodan, jedino smo po slijetanju uletjeli u oluju nad Slovenijom koja nas je poprilično protresla, ali izlaskom iz oblaka nedugo nakon smo ipak imali mirno slijetanje.

Croatia Airlines: Zagreb – Amsterdam – Zagreb

Glavna destinacija ovog putovanja bio je mali studentski gradić Groningen na samom sjeveru Nizozemske. Ovakav vid odmora mi je jako odgovarao za promjenu od trčanja po velikim gradovima u kojima pokušavaš što više toga razgledati u što kraće vremena. Ovaj odmor bio je sporijeg tempa. Iako smo u tom sporijem tempu svejedno uspjeli u jednom danu odbiciklirati rutu od 45km, nikad se nisam manje umorio! Ovaj sjeverni dio države je upravo što zamislite kad zamislite Nizozemsku. Od prostranih zelenih polja odvojenih kanalićima, farmi konja, krava i ovaca do vjetrenjača i planskih malih naselja… prizori s kojima uistinu ne osjetite kilometre koje ste prešli (a i sve je ravno). Bicikl morate iznajmiti kao prvu stvar po dolasku jer su glavnina prometa unutar naselja upravo bicikli, a i za autohtoni ugođaj! Malo je zastrašujuća količina bicikli sa svih stana kad se tek upustite u promet, ali s vremenom se naviknete uz par pravila vožnje. Kod studentskih gradića uvijek volim upoznati šareno društvo sa svih krajeva svijeta. Moram priznati da sam bio malo razočaran ponudom sadržaja za izlaske poput klubova, ali pretpostavljam da se za taj puni doživljaj ipak treba otići u Amsterdam koji ima valjda najblještaviji centar grada koji sam ikada vidio. Pogotovo u odnosu na mediteranske jezgre gradova često opasanim zidinama i kulturnim spomenicima. Zapusi mirisa marihuane još samo nadodaju ugođaju. Inače, marihuana je dostupna legalno za nabavu i konzumaciju u tzv. Coffee shops, ali nije neobično da ljudi na ulicama umjesto cigarete puše i svašta drugo.

Gluten-free: Prvo što želim je istaknuti cijene bezglutenskih proizvoda u supermarketima koji su dosta niže od hrvatskih!! Isto ne vrijedi za restorane. Od nekih lokalnih do Dominosa, dosta ih ima sigurne bezglutenske opcije, ali ja se nekako najviše okrećem talijanskoj kuhinji jer su oni uistinu najbolje organizirani po ovom pitanju, pa čak i u ostalim državama (npr. talijanski lanac restorana Vapiano u kojem sam bio i u Njemačkoj i u Nizozemskoj, a ima ih po cijeloj Europi i stvarno preporučujem). Cijena bezglutenskog sendviča u Amsterdamu bila je 12€, preporučujem self-made alternativu iz supermarketa.

TOP 5 STVARI KOJE SMO NAUČILI NA OVOM PUTOVANJU:

• Ako letite u narednih par tjedana/mjeseci, oboružajte se strpljenjem i krenite na vrijeme – puno prije nego kad ste mislili krenuti,
  • Ako usprkos svim naporima ipak propustite let, ne svojom krivicom već zbog aviokompanije ili aerodroma, imate pravo dobiti sjedalo na prvom sljedećem letu za vašu destinaciju i ne odustajte dok ga ne dobijete,
  • Nizozemski vlakovi ipak nisu dovoljno pouzdani, preporučujem Flixbus kad god je moguće – puno bolja organizacija, manje kašnjenja i daleko povoljniji,
  • Smještaj u skupom Amsterdamu: inovativni tip hostela u tzv. Pods – više nego dobra alternativna jeftinog smještaja za kraći period (ja sam odsjeo u hostelu Bunk u kojem je noć bila 60€/noć, što je za ovaj grad povoljno i preporučujem),
  • Ne dajte se prepasti kaotičnošću prometa biciklima, već proučite pravila, znakove i samo hrabro pratite lokalce! Bicikl s košaricom je neizostavni dio posjeta Nizozemskoj, u metrou ispod zemlje se možete voziti bilo gdje.

Dodaj komentar

Pritisnite ovdje da bi ostavili komentar