TRIP REPORT

Ryanair: Zagreb – Malaga – Zagreb

Moram priznati da dolaskom Ryanaira u Zagreb prošle godine nisam bio pretjerano oduševljen prvim najavljenim destinacijama, no najavom da će se iz Zagreba direktnim letom moći putovati u Malagu aktiviralo je moju želju za putovanjem nakon dvije godine.

Odmah sam krenuo u realizaciju i kupnju karata. Početkom studenog, kupio sam povratnu kartu Zagreb – Malaga (ZAG – AGP) po cijeni od 127 eura. Datum polaska: 19. veljače, datum povratka: 23. veljače 2022. Radi se o tarifi Regular s dva komada ručne prtljage (1 manja torba/ruksak koju morate smjestiti ispod sjedala ispred vas i kabinski kofer Ryanairovih dimenzija do 10 kilograma).

Booking karte najbolje je napraviti uz pomoć Ryanairove mobilne aplikacije putem koje možete napraviti i check in dva mjeseca prije leta. Sjećam se da sam online check in napravio negdje u vrijeme Božićnih praznika. Ono što je važno za znati u ovo vrijeme covid restrikcija, bilo je potrebno uploadati EU Covid potvrde i to dva puta. Jedan primjerak za boarding pass Zagreb – Malaga, a drugi primjerak za boarding pass Malaga – Zagreb. Iako aplikacija automatski generira QR kod boarding passa, za svaku sigurnost, pass i covid potvrde sam isprintao.

Let za Malagu bio je zakazan 19. veljače u 16:10, a na zagrebačku zračnu luku dolazim oko 14:30. Nakon brzinske kave, odlazim prema šalterima za prihvat putnika i prtljage. S obzirom na to da sam check in obavio još u prosincu, nije bilo potrebno stajati u redu jer svu prtljagu nosim direktno u avion. U isto je vrijeme polazio i zrakoplov za Memmingen pa se je stvorila lagana gužva na šalterima za check in.

Ryanair: Zagreb – Malaga – Zagreb

Prije ulaska na pokretne stepenice koje vas vode do sigurne kontrole, skeniramo naše boarding passove. Ja sam svoj skenirao putem QR koda u aplikaciji i sve je prošlo bez problema. Kontrola prtljage također prolazi relativno brzo s obzirom na to da sam iz kofera morao izvaditi prozirnu vrećicu s kozmetikom, i naravno, svu elektroniku koju sam imao. U tom sam trenutku pomislio da će me netko zatražiti COVID potvrdu, no idemo dalje prema izlazu G26. Provjera osobnih iskaznica – sigurno će trebati COVID, opet prolazimo glatko i brzo bez predočenja potvrde prema duty free shopu i dalje prema izlazu. Kod izlaza G26 već se je skupilo dosta ljudi jer je let za Malagu bio 100% popunjen, dakle 180 putnika. Iako je moja karta bila Priority, nije bilo razvrstavanja na priority i non- priority putnike. Ponovno, pregleda COVID potvrda nije bilo. Ulazimo u aviomost gdje smo do ukrcaja u zrakoplov čekali još dobrih 20 minuta, pa opet 10 minuta na vanjskim stepenicama.

Već je svima dobro poznato da je Ryanair u Zagrebu bazirao zrakoplove Lauda Europe (Airbus A320) kapaciteta 180 putnika. Prilikom kupnje karte možete birati opciju extra legroom kako bi vam let bio nešto udobniji, no, u potpunosti sam ju ignorirao što sam požalio odmah po dolasku u avion. Inače, dočekala nas je četveročlana nasmijana ekipa kabinskog osoblja koji su tijekom cijelog leta bilo izrazito korektni, uslužni i pristojni.

Let do Malage trajao je 3 sata. Nedostatak mjesta za noge nekako sam izdržao jer sam znao da nas dolaskom na jug Španjolske čeka ugodno toplo proljetno vrijeme. Na letu nije bilo posluživanja hrane. Član kabinskog osoblja ispričao se je zbog činjenice što na ovom letu mogu ponuditi samo grickalice, nekoliko sokova, vodu i pivo. Inače, od pojave korona virusa na letu je moguće plaćati samo karticom. Nakon prolaska grickalica i pića, slijedi prodaja parfema. Piknuli smo dva na povratku kući po izrazito povoljnim cijenama od 20 i 30 eura. Naravno, tu je i nezaobilazna prodaja srećki na kojima, očekivano, nismo dobili ništa, no nema veze. Važno je sudjelovati.

Nakon 3 sata leta spuštamo se na Malaga – Costa del Sol Aeropuerto. Zračna luka nosi naziv „Obala sunca“. Prilikom iskrcavanja iz aviona stepenicama ulazimo u terminal. Na prvi pogled zračna luka činila mi se izrazito prazna i pusta. Stropovi su bili neopisivo nisko. Sa svojih 179cm na prstima sam ih mogao dotaknuti. Neki su dijelovi odvojeni knaufom što izgleda poprilično loše. Dolazimo do kontrole putnih isprava i zatim se upućujemo prema izlazu. Na putu do izlaza čeka vas kontrola civilne zaštite koja provjerava QR kodove obrasca španjolskog ministarstva zdravstva. Radi se o sljedećem: za ulazak u Španjolsku potrebno je ispuniti obrazac. Najbolje je to učiniti putem mobilne aplikacije pod nazivom SpTH. Ono što je važno, dovršiti obrazac možete 48 sati prije vašeg ulaska u Španjolsku kako bi vam bio dodijeljen QR kod. Ponovno, EU Covid potvrdu nitko nije pregledavao. Neki iz naše grupe putnika bili su nasumično upućeni na brzi antigenski test uz objašnjenje da je Hrvatska još uvijek zemlja visokog rizika i da nekoliko putnika iz aviona nasumično odabiru za testiranje. Konačno dolazimo do izlaza iz zračne luke gdje nas dočekuje prizor od preko 60 vozača s natpisima putnika koje dočekuju.

Ryanair: Zagreb – Malaga – Zagreb

Mi smo za odlazak do smještaja unaprijed dogovorili transfer po cijeni od 25 eura što je zapravo poprilično puno, no željeli smo čim prije izaći u grad i uživati u ugodno toploj večeri. Inače, u centar Malage možete doći autobusom A (Aeropuerto) za 4 eura. Bolt taksi koštat će vas od 14 – 17 eura dok se za redovni gradski taksi nismo raspitivali pretpostavljajući da je to najskuplji način dolaska u grad. Od zračne luke do centra grada taksijem treba oko 15 minuta, a 35 autobusom.

S obzirom na to da je naš smještaj bio u povijesnom dijelu centra Malage, imali smo sreće što su nam sve gradske atrakcije na dohvat ruke. U Malagi zaista možete uživati i izvan ljetne sezone. Grad je bio pun ljudi, prekrasno uređen, jednostavan i jeftin. Naravno, kao i u svakom gradu možete popiti pivo za 5 eura, ali najčešće se ono može popiti i za 2 – 2.5 eura što je odlična cijena. Glavne atrakcije Malage su nikad dovršena velebna katedrala, tvrđava Alcazara, dvorac Gibralfaro, ostaci rimskog kazališta i brojne druge povijesne znamenitosti. Ako se odlučite posjetiti Malagu, preporučujem da se unaprijed prijavite za besplatan razgled grada na engleskom jeziku koji započinje upravo ispred katedrale odnosno na Plaza del Obispo (Biskupov trg).

Ponuda hrane i pića je raznovrsna. Restorani i barovi nalaze se na svakom uglu. Svakako izdvojite dan i provedite ga na poznatoj plaži Malagueta. Uživajte na suncu uz morske plodove po kojima je malaška kuhinja poznata. Malaga je izvrsna polazišna točka za istraživanje Andaluzije. Poznati gradovi koji se nalaze u krugu do 200 kilometara od Malage su Granada, Cadiz, Sevilja, Kordoba. Mi smo se odlučili posjetiti Sevilju, udaljenu točno 200 kilometara. Za sve navedene gradove dostupne su razne bus linije, u neke se, uz presjedanje može doći i vlakom, no najbolje je na jedan dan rentati auto kao što smo mi učinili. Za 96 eura i 40 eura goriva posjetili smo Sevilju i uživali u prekrasnom, toplom i mirišljavom velegradu, centru Andaluzije.

Zadnji dan našeg boravka u Malagi bila je srijeda. Let za Zagreb zakazan je u 19:50 minuta. Na zračnu luku dolazimo Bolt taksijem za 14 eura oko 17:40. Nakon kratkog razgleda zračne luke odlazimo do kontrole. Skeniramo boarding passove i ulazimo u prostor za kontrolu. Zanimljivo je da kontrola prtljage nema pokretnu traku nego kofere, ruksake i ostalo morate sami gurati u većim plastičnim posudama. Ok, ništa strašno.

Nakon kontrole ulazimo u poprilično veliki i prostran duty free, no moram priznati da smo se u ovih nekoliko dana u Malagi i okolici dobro istrošili, pa sve u duty free shopu ignoriram. Terminal odlazaka prepun je raznih trgovina, kafića, restorana. Zaista široki spektar ponude.

Odlazimo do izlaza C32 kako iako nas je Ryanairova aplikacija obavijestila da je ukrcaj na let za Zagreb gate C33. Ispred C32 stvorila se poprilično velika gužva. Let za Zagreb ponovno je bio 100% popunjen. Razlog je tome odlazak Španjolaca na utakmicu Dinamo – Seville. Nakon kontrole boarding passa stojimo u redu čekajući ukrcaj u zrakoplov. Krećemo prema aviomostu u kojem je nastala prava gužva. Ukrcaj se je odvijao samo na prva vrata. Zbog toga je zrakoplov krenuo 20 minuta kasnije od predviđenog polaska. Stvarale su se gužve.

Let za Zagreb bio je poprilično nemirniji i glasniji nego let za Malagu. Navijači su bili bučni, neprestano se dizali sa sjedala bez obzira na upozorenja kabinskog osoblja. U tom trenutku ne bi im bio u koži jer bi na takav neposluh sigurno reagirao puno gore nego oni, no oni su ipak profesionalci. Kabinsko osoblje bilo je ponovno izrazito pristojno i uslužno. Ponuda hrane, grickalica i pića bilo je puno veća nego na letu za Malagu.

Ryanair: Zagreb – Malaga – Zagreb

U zračnu luku Zagreb dolazimo na vrijeme. Sletjeli smo u 22:55. Odlazimo do kontrole putnih isprava gdje su nas prvi puta na putovanju zatražili predočenje EU covid potvrde. S obzirom na to da je taj dan let iz Malage bio zadnji, dolazimo u praznu zračnu luku. Moram priznati da sam je prvi puta vidio takvu.

Sve u svemu, putovanje je bilo izvrsno. Malaga je predivan grad u kojem možete uživati tijekom zimski mjeseci na ugodnim proljetnim temperaturama. Svi znamo da su siječanj i veljača tromo razdoblje putovanja zrakoplovom, no put u Malagu u veljači definitivno je pun pogodak!

Dodaj komentar

Pritisnite ovdje da bi ostavili komentar