TRIP REPORT

Ryanair: Zagreb – Brussels Charleroi

Dana 27. rujna odlučili smo se posjetiti Zračnu luku Charleroi, znanu i kao South Brussels, odnosno južni Brisel. Potonji je naziv svojevrstan marketinški trik kompanije Ryanair koja oglašava da opslužuje Brisel, no zapravo je to zračna luka udaljena 55 kilometara od centra Brisela. Ista je to udaljenost između Zagreb i Karlovca, pa zamislimo da Karlovac nazovemo “Južnim dijelom Zagreba”. Let na koji smo se odlučili redovna je linija između Zagreba i „južnog Brisela“, a zračni prijevoznik kojim smo putovali jest novopridošlica na Zračnoj luci Franjo Tuđman – Ryanair.

Let je planiran za 16:40 sati, karta je u usporedbi s ostalim prijevoznicima prava sitnica, čak 10 puta manjeg iznosa na dan kupnje. Pitamo se – hoće li razina usluge zbog toga manjkati? Na Zračnu luku Franjo Tuđman stižemo sat vremena prije leta, obavljamo check-in na jasno označenom šalteru na kojem susrećemo dvojicu putnika u razgovoru s predstavnikom. Predstavnik sugerira putnicima da potrebni obrazac ispune u digitalnom obliku, tako da im može isprintati boarding karte čime se potvrđuje da im je dokumentaciju potrebnu za ulazak u Belgiju već pregledao. Nadamo se da ovo znači da postoje dvije “linije” za ukrcaj na zrakoplov.

Nakon ugodnog razgovora s predstavnikom, gdje nas na naš upit obavještava kako nema najava kašnjenja – što je na linijama ostalih prijevoznika za Brisel u popodnevnim satima gotovo pa pravilo. Pali smo u marketinšku zamku i prisiljeni smo podsjetiti se da se zapravo radi o posve drugoj zračnoj luci – Charleroi (Karlovac). S obzirom na to da smo predali prtljagu, predstavnik nam već na šalteru pregledava papire potrebne za ulazak – listu za lociranje putnika i potvrdu o negativnom nalazu testa na COVID-19. Uvjerava nas da smo “dobri” do ulaska u zrakoplov.

Zračna luka Franjo Tuđman je, kao i većinu vremena, dovoljno prostrana da se čini posve praznom – tek poneki prolaznik u velikoj prostranoj sali luta pogledom tražeći ekrane s lokacijama izlaza. Zaštitni pregled je gotov relativno brzo, na razglasu se čuje obavijest o početku ukrcaja putnika na naš let. Pogled na sat – preostalo vrijeme do polijetanja – 50 minuta. Dolaskom na gate scena često viđena na gateovima za letove Ryanaira. Gotovo 150 ljudi spremno čeka na ukrcaj u redu. Stojimo u redu, i opažamo da je kretanje relativno sporo. Zapravo se ne mičemo. Pogledom je moguće vidjeti kako se i na gateu ponovno pregledavaju dokumenti. Pokušamo proći kroz dodatnu liniju otvorenu na gateu – ne može. Samo je jedna linija. Pitamo se koja je svrha pregledane dokumentacije na šalteru. Na gateu se čak nalazi i onaj isti predstavnik od maloprije. Bez uspjeha. 30 minuta kasnije smo na redu. Predstavnici na gateu su suzdržani, strpljivi, jasni i ljubazni. Osobe koje ipak nemaju sve dokumente, odvojeni su sa strane kako bi ispunili dokumentaciju potrebnu za ulazak u Belgiju te upućeni na kraj reda.

Kretanje od gatea do samog zrakoplova, u zrakoplov Airbus A320 odvija se pješke, zrakoplov je parkiran na poziciji, a većina je putnika zalutala u slijepu ulicu, ne primijetivši da je izlaz po metalnim stepenicama oštro desno. Kako i bi kad nema nikakve oznake ni uputstva. Po silasku stepenicama pronalazimo usamljenog djelatnika koji odgovara – “Budu već našli put, nemaju ionako kud”. Zrakoplov je u crveno – bijelim bojama – Ryanair u Zagrebu ima bazirane zrakoplove partnerske Laude.

Ukrcaj je završen, nekoliko puta kabinsko osoblje na razglas obavještava putnike da ako je moguće, ručnu prtljagu spremaju ispod stolaca kako bi prostor za spremanje prtljage iznad glava putnika bio što više raspoloživ. Vrata se zatvaraju u 16:35, zrakoplov pali motore i kreće taksirati u točno 16:40 – kao švicarski sat, odnosno Austrijski obzirom na registraciju zrakoplova.

Nakon uspješnog polijetanja, čitanja sigurnosnih uputa i predstavljanja kapetana kabinsko osoblje najavljuje da će se na letu nuditi hrana i piće. Kabinsko osoblje predstavlja ponudu i prolazi kroz kabinu. Uzeli smo kroasan koji je iznenađujuće mekan i običnu vodu. Zatim kabinsko osoblje najavljuje da će po atraktivnim cijenama nuditi i parfeme te ostale poklone. I tu smo se počastili sa zaista nevjerojatnom cijenom popularnog parfema. Kabinsko osoblje najavljuje i treći put – ovaj put prodaju se srećke za lutriju, a mi preskačemo. Slijetanje je ugodno, unutar sat i 32 minute koje je na početku leta najavio kapetan. Iskrcaj je brz, prolazi se pješke u zgradu terminala 2.

Ryanair: Zagreb – Brussels Charleroi

Ulazimo u zgradu i dolazimo do neočekivanog zastoja. 150 ljudi nagurano je u prostoriju 90ak kvadrata u podrumu zbog kontrole putovnica. Prolazimo kontrolu putovnica i odmah dobivamo dojam da smo unutar zgrade u kojima se vrše radovi – zidovi su goli, ožbukani, sivi. Otvaranjem vrata otkrivamo da smo u prostoriji prije bili na tragu radova na terminalu T2, u izgradnji je čitav segment zrakoplovne luke, s pripadajućim terminalom za laku međugradsku željeznicu.

Gradi se i hotel Esplanada i dio za kontrolu putovnica međunarodnih putnika. Predana nas prtljaga dočekuje po dolasku na dio za preuzimanje prtljage. Iskustvo kretanja kroz zračnu luku potvrđuje dojam dobre osmišljenosti terminala. Pratimo jasne oznake te s lakoćom pronalazimo traženi rent-a-car gdje preuzimamo automobil. Odlazak s terminala, osim automobilom, osiguran je i shuttle prijevozom autobusima do 50 sjedala čije je stajalište jasno označeno, a nalazi se ispred samog terminala T1.

Nakon nekoliko dana vraćamo se u Zagreb. Na Zračnu luku Charleroi (Karlovac) stižemo dva sata prije početka leta. Na ulazu u terminal nalazi se improvizirani šator u kom se kontroliraju dokumenti potrebni za ulazak u odredišta putnika.

Ryanair: Zagreb – Brussels Charleroi

Ponovno strpljivo čekamo red, kroz 20 minuta u toku razgovora s ljubaznom djelatnicom dolazimo do dokumenata potrebnih za povratak u Zagreb i dobivamo crvenu narukvicu koja će svim osobama dok se ne ukrcate u zrakoplov jasno dati do znanja da imate svu potrebnu dokumentaciju.

Nakon prolaska ulazimo u dio sa šalterima. Očito je sada kako zrakoplovnom lukom dominira Ryanair. Od raspoloživih 25 šaltera, otvoreno je 12, od kojih čak 8 Ryanair-ovih. Obavljamo check-in, predajemo prtljagu i prolazimo zaštitni pregled. Zaštitni pregled radi se u ukupno 8 linija i odvija se poprilično brzo. Kroz staklenu stijenu primjećujemo, gotovo u pravilu, za letove kompanije Ryanair. Hodajući do gatea, u jednom trenutku izlazimo iz putničke zgrade, nalazimo se na vanjskom metalnom stubištu, gdje ljudi koriste svjež zrak, pale cigarete i „odmaraju“ uz silovitu buku zrakoplovnih motora. Očit znak da je zračna luka u visokom stupnju izgradnje. Ponovno ulazimo u putničku zgradu, silazimo u prizemlje i stižemo na vlastiti gate. 50 minuta prije leta najavljuje se ukrcaj na let za Zagreb te započinje ukrcaj putnika. Putnici prolaze kroz kontrolu boarding karata i stoje u prolazima. Zrakoplov Laude pristiže po rasporedu, 30 minuta prije polijetanja.

Iskrcaj i ukrcaj putnika vrši se prilikom punjenja zrakoplova gorivom. Neki putnici pale cigarete čekajući, nitko od djelatnika zračne luke ne primjećuje niti upozorava putnika. Nakon brzog ukrcaja na oba ulaza u zrakoplov stavljajući prtljagu u za to predviđena mjesta iznad glava očito je kako zrakoplov nije popunjen u mjeri kao što je to bio dva dana prije, na letu za Brisel.

Zrakoplov pali motore, taksira i polijeće prema planu – u 14:30. Kapetan najavljuje trajanje leta od sat vremena i 26 minuta. U toku leta osjećamo slabe turbulencije, putnici su mirni, kabinsko osoblje nasmiješeno i otvoreno. Ponuda je i na ovom letu ista – nudi se hrana, piće, grickalice, pokloni i srećke. Tražimo pivo, no ljubazno nas kabinsko osoblje obavještava kako je većina prodana na letu za Brisel, što nam otkriva da je catering usluga možda rađena u Zagrebu. Slijetanje je po planu, sat i 24 minute nakon polijetanja u 16:21, pet minuta prije planiranog slijetanja. Iskrcaj putnika i kratka šetnja do putničke zgrade jasno su naznačeni, a na putnike ovaj put paze 2 djelatnika zračne luke koji jasno usmjeravaju tok putnika. Na prihvatu prtljage čeka nas naša prtljaga.

Konačno, osvrćemo se na opći dojam putovanja koji je sjajan, zrakoplov je čist i nov, kabinsko osoblje ljubazno i susretljivo, premda se nose s po 180 putnika iz leta u let. Ponuda hrane i pića i ostalih sadržaja bolja je nego na letovima drugih prijevoznika na istim linijama, s prihvatljivim cijenama.

Iznenađujuće je s koliko šarma i entuzijazma kabinsko osoblje pristupa prodaji, pa naslućujemo kako zasigurno postoji razlog – vjerojatno uspješnom prodajom ostvaruju bonuse. Prihvat zrakoplova, ukrcaj i iskrcaj na oba leta je bio brz, efikasan i pravilno vođen, što je prednost za putnika i odlika low-coster prijevoznika – da u što kraćem vremenu zrakoplov pripreme za idući let. Veselimo se idućem korištenju usluga kompanije Ryanair.

Dodaj komentar

Pritisnite ovdje da bi ostavili komentar