TRIP REPORT

KLM Royal Dutch Airlines: Split – Amsterdam

Ovoga proljeća imao sam priliku posjetiti Nizozemsku ,a za putovanje sam odabrao let nizozemskim nacionalnim prijevoznikom KLM-om iz Splita do Amsterdama. Ovaj je prijevoznik, inače najstariji u svijetu ako gledamo one koji i dalje prometuju, 2019. godine proslavio jubilarni stoti rođendan. Od prošle jeseni KLM je jedan od rijetkih posjetitelja splitske zračne luke i u zimskim mjesecima pa tako omogućuje povezanost Dalmacije s Amsterdamom ali i širokom mrežom odredišta diljem svijeta tijekom cijele godine.

Budući da se radilo o početku travnja, u zračnoj luci nije bilo veće gužve. KLM je poprilično velikodušan prema putnicima u ekonomskoj klasi s uključenom ručnom prtljagom mase do 12 kg što je i više nego dovoljno za jedno kraće putovanje. Prilikom prijave na let, ponuđeno mi je da predam ručnu prtljagu, što sam sa zadovoljstvom prihvatio kako ne bih morao stalno vući kofer sa sobom. Slobodnih ruku, uputio sam se na sigurnosni pregled i u čekaonicu za „domaće“, odnosno letove unutar schengenskog prostora.

Iz čekaonice se pruža lijep pogled na stajanku na kojoj situacija ne odaje početak ljetnog reda letenja. Tu su tek Dash Croatia Airlinesa na letu za Zagreb te Sprint Airov Saab 340 koji za Trade Air obavlja domaće PSO letove prema Puli i Osijeku. Ipak, polasci prema brojnim europskim odredištima najavljeni za poslijepodne i večer, upućuju na lagano buđenje iz podugog zimskog sna.

Zrakoplov na današnjem letu je Boeing 737-700. Lagano ispijam kavu promatrajući njegovo slijetanje iz Amsterdama i zemaljsko osoblje koje vrijedno radi kako bismo krenuli na vrijeme. Konačno nas pozivaju na ukrcaj te se pješice upućujemo prema zrakoplovu.

KLM Royal Dutch Airlines: Split – Amsterdam

Uz ljubaznu dobrodošlicu kapetana i domaćice zrakoplova zauzimamo svoja mjesta te se nakon standardne demonstracije uputa za slučaj opasnosti upućujemo prema pisti.

Srećom, položaj piste zračne luke na Resniku je takav da bura koja je taj dan neumorno puhala uglavnom ne predstavlja probleme za odvijanje prometa. Tako smo, za razliku od brojnih putnika u cestovnom i pomorskom prometu toga dana, bez poteškoća i na vrijeme krenuli prema odredištu.

Dok se penjemo prema visini krstarenja, uživamo u pogledu na sjevernu Dalmaciju. Ostatak putovanja se ispod nas pružaju uglavnom oblaci. Popunjenost na letu je osrednja, pa tako imam cijeli red za sebe, što uz inače solidan prostor za noge čak i u stražnjem dijelu zrakoplova čini putovanje još ugodnijim.

Usluga na samom letu podsjeća na neke bolje dane u zrakoplovstvu pa se tako putnicima poslužuju sendvič i piće. Moram priznati da nisam pretjerano oduševljen sendvičem s jajima, navodno jednim od specijaliteta nizozemske kuhinje, ali je izbor pića jako dobar uz jednu drugu uspješnicu nizozemske „prehrambene“ industrije – Heineken.

Stjuardese su cijelo vrijeme bile na raspolaganju putnicima, a desio se i jedan mali „incident“. Naime, vrata WC-a u stražnjem dijelu zrakoplova se nisu mogla zaključati pa su putnici konstantno upadali jedni drugima u WC. Problemom se pozabavio i kapetan zrakoplova, ali bez većeg uspjeha.

KLM Royal Dutch Airlines: Split – Amsterdam

Uz sve zgode i nezgode koje su nas pratile, približili smo se našem odredištu. Za vrijeme slijetanja promatram poprilično gusto poredane nizozemske gradiće ali i gotovo u potpunosti obrađeno zemljište.

Po slijetanju u zračnu luku Schiphol, parkiramo se na poziciji uz most te kreće iskrcavanje. Prolazimo dijelom terminala gdje se zapravo miješaju odlazni i dolazni putnici što je idealno za putnike koji presjedaju na neki od brojnih letova prema ostatku svijeta, jer ipak se radi o zračnoj luci koja je u 2022. bila četvrta najprometnija u Europi.

Također, prostor je većim dijelom ostakljen pa pogled puca na parkirane zrakoplove u, meni osobno jako lijepoj, plavoj KLM shemi bojanja.

Na predanu prtljagu sam čekao svega nekoliko minuta što je pravo olakšanje, ako se sjetimo priča i iskustava od prošlog ljeta. Po izlasku iz dijela za putnike dolazi se na tzv „landside“ dio koji nalikuje trgovačkom centru uz trgovine brojnih svjetskih brendova. Ipak, Amsterdam čeka pa se upućujem prema gradu.

Schiphol je izvrsno povezan s Amsterdamom i ostatkom Nizozemske ali i susjednim državama brojnim željezničkim i autobusnim linijama.

Postoje brojne vrste karata pa je najbolje informirati se prije putovanja koja bi vam najbolje odgovarala s obzirom na odredište te duljinu i prirodu boravka.

U mom slučaju, za prvi dan se najviše isplatila pojedinačna karta od 6,50 € te sam kombinacijom autobusa, metroa i tramvaja za nepunih 45 minuta došao do smještaja u širem centru Amsterdama. U idućem nastavku pročitajte o povratnom letu…

Dodaj komentar

Pritisnite ovdje da bi ostavili komentar