TRIP REPORT

Ryanair: Zagreb – Bratislava

Bratislava, ljepotica na Dunavu, često je zanemarena na turističkoj karti Europe, posebice kada se radi o povezanosti zrakoplovom. Nalazi se na samo 60-ak kilometara od velike zračne luke glavnog grada Austrije, iako Bratislava ima i svoju međunarodnu zračnu luku pod nazivom Milana Rastislava Štefanika.

Kada je Ryanair uveo liniju Zagreb – Bratislava, moram priznati da sam se pomalo iznenadio ali i razveselio znajući da ću sigurno „skoknuti“ do Bratislave koju sam posjetio nekoliko puta, no nikada zrakoplovom, i tako je započela kratka vikend avantura…

Karte za let kupio sam otprilike 2.5 tjedna prije samog leta, no, ovaj put odlučio sam konačno isprobati putovanje ruksakom što znači da sam karte platio po najnižoj Ryanair tarifi. Sveukupno, povratna karta Zagreb – Bratislava s ruksakom zadanih dimenzija kojeg morate smjestiti ispod sjedala ispred vas platio sam 30 eura, s napomenom da sam odabrao sjedala za oba leta što me je koštalo dodatnih 8 eura. Na prvu, mislio sam da će let za Bratislavu biti poluprazan, no po dolasku na izlaz 26 zračne luke Zagreb na dan polaska, moje se mišljenje pokazalo netočnim.

Let je bio zakazan u petak navečer, točnije u 22:30. Na zračnu luku dolazim oko 20:40. S obzirom na to da sam check-in obavio putem Ryanairove aplikacije koja je automatski generirala QR kod, odmah odlazim do sigurnosne kontrole te prema izlazu broj 26.

Zrakoplov koji je iz Bratislave poletio za Zagreb prije toga je odradio let iz Danske, a ja sam čekajući polazak putem aplikacije FlightRadar24 provjeravao hoće li let biti na vrijeme jer je u petak 26. kolovoza let kasnio 2 sata u polasku iz Zagreba. Oko 22:00 ispred izlaza 26 stvorila se simpatična grupa ljudi koja je čekala ukrcaj.

Ryanair: Zagreb – Bratislava

Ukrcaj je započeo upravo tada jer je let iz Bratislave stigao na vrijeme. Moja je avionska karta zbog tarife koju sam odabrao bila non – priority. Zaposlenik zračne luke zamolio nas je da formiramo dva reda, dakle, na jednu stranu non – priority putnici, a na drugu priority. Na kraju smo sve svi našli na istom mjestu čekajući dodatnih 10 minuta ukrcaj u zrakoplov pri samome izlazu iz mosta. Osobno, uopće mi nije bilo važno hoću li u zrakoplov stići prvi ili posljednji s obzirom na to da sam, naravno, želio napraviti par dobrih fotki Boeinga 737 – 800.

Moram priznati da sam bio uzbuđen jer je ovo bio moj prvi let Boeingom 737- 800. Na letu za Bratislavu izabrao sam sjedalo 28A na lijevoj strani pored prozora, a na povratku sjedalo 28F, također pored prozora. S obzirom na to da sam do sada uglavnom iz Zagreba letio Laudinim A320 zrakoplovima, ugodno sam se iznenadio prostorom između mojih koljena i sjedala ispred mene. Mogu reći da sam se u ovom tipu zrakoplova osjećao puno udobnije, no možda je to samo moja osobna procjena.

Ryanairova aplikacija let za Bratislavu procijenila je na 55 minuta, no mi smo nakon 36 minuta bili parkirani na bratislavskoj zračnoj luci. Tijekom leta, pomalo zbunjeni stjuardi i stjuardese Buzza na brzinu su ponudili piće i hranu, parfeme i nezaobilaznu Ryanairovu strugalicu. Kad kažem na brzinu, doslovce je tako i bilo. Iako je kabinsko osoblje na ulazu u zrakoplov lijepo pozdravilo putnike, vidjelo se da im je već dosta.

Let nije bio pun 100%. Od ukupnog broja sjedala, izbrojao sam 25 praznih, što bi značilo da je u zrakoplovu bilo oko 177 putnika. Boarding je protekao vrlo brzo i bez problema, no izgleda da za jednog člana kabinskog osoblja to nije bilo dovoljno brzo te je na izrazito lošem engleskom izjavio: „Please take a seat as soon as possible so we don’t stuck here for an hour“. Šteta što slovima na papiru ne mogu dočarati dozu bezobraznog tonaliteta ove rečenice, no, vjerujem da ga više od polovice putnika nije razumjelo.

Ryanair: Zagreb – Bratislava

Let za Bratislavu bio je miran i ugodan. Iako je bila noć, vrijeme je bilo vedro i uživao sam u lijepim pogledima na svjetla gradova i naselja iznad kojih smo letjeli. Kao što sam već spomenuo, u Bratislavu smo sletjeli za manje od 40 minuta. Mirno sam pričekao da se svi putnici iskrcaju kako bih malo „škicnuo“ kabinu Boeinga u kojem sam prvi put letio. Do terminala nas prevoze autobusi i odmah krećemo prema graničnoj kontroli, a potom prema izlazu iz zračne luke. Do centra odlazim Bolt taksijem za 10 eura iako je, dakako, moguće koristiti i javni prijevoz, no zamislite, ne postoji direktna linija zračna luka – centar grada. Vožnja javnim prijevozom trajala bi 48 minuta – više nego let iz Zagreba!

Smještaj sam po svom običaju rezervirao u centru grada. Radilo se o prekrasnom apartmanu na glavnom bratislavskom trgu – Hlavne namestie. Cijena za dva noćenja bila je iznimno povoljna s obzirom na opremljenost i lokaciju – okruglih 100 eura. Do smještaja dolazim oko ponoći, a vraćam se u 5 ujutro jer su poneki barovi i pivnice bili otvoreni do 4 sata.

Prije samog odlaska u Bratislavu bio sam bombardiran pitanjima poput: „Kaj ćeš tam radit?“, „Kaj nije to dosadan grad“?, „Bil buš samo do nedjelje, jel ti se to isplati?“ itd… Odmah ću vam odgovoriti na pitanje isplatili se otići na vikend u Bratislavu – naravno da da! Bratislava je prekrasan party grad koji vikendom ne spava. Da su Slovaci pravi partijaneri uvjerio sam prije nekoliko godina kada sam u Bratislavu otišao dočekati novu godinu. Prepuna je raznih barova i restorana s vrlo prihvatljivim cijenama. Također, povijesne znamenitosti grada možete obići u jednom jutru, a poslijepodne iskoristiti za šetnje uz Dunav. Obala je prepuna raznih barova na otvorenom.

Povratak u Zagreb, na žalost, došao je brzo. Let je bio zakazan u nedjelju već u 12:05. Oko 10:00 sati odlazim taksijem do zračne luke, ovaj put za 12 eura. Put do zračne luke trajao je nešto malo manje od 15 minuta. Ulazim u desno krilo terminala koje je predviđeno za check-in. Pokretnim stepenicama odlazite do kontrole i onda prema izlazu. Zanimljivo je da nas kontrola u Bratislavi nije uopće tražila da iz ruksaka izvadimo elektroniku kao što je to običaj u Zagrebu. Ok, brzo smo je prošli.

Ono što je specifično za bratislavsku zračnu luku jest činjenica da nema klasičan duty free. Postoje tri manje duty free trgovine, a ponuda je klasična s identičnim cijenama kao i u Zagrebu. Let za Zagreb odlazio je s izlaza 11 do kojeg dolazite nakon što obavite graničnu kontrolu. Tu su nas ponovno razvrstali na priority i non – priority putnike tako da su priority putnici ukrcaj čekali bliže izlazu, a non – priority putnici u čekaonici pored izlaza. Iskreno, bilo mi je svejedno u kojem ću se trenutku ukrcati u zrakoplov.

Prema Zagrebu smo ponovno letjeli manje od 40 minuta. Ovaj je put let bio poprilično ugodan uz jednu kratkotrajnu vrlo osjetnu turbulenciju nadomak Zagreba. Vrijeme je bilo vedro i sunčano, a pogled iz zrakoplova bio je predivan. Sve u svemu, uživao sam u ovom vikendu i svima bih preporučio da iskoriste let za Bratislavu jer će ga, na žalost, tijekom zime, Ryanair ukinuti.