TRIP REPORT

Croatia Airlines: Sarajevo – Zagreb

Produljeni vikend u Hrvatskoj valjalo je iskoristiti za kraći odmor u inozemstvu. Odluka je pala na glavni grad susjedne Bosne i Hercegovine – Sarajevo. U Sarajevo smo putovali i ranije, no ovog puta redovnom linijom Croatia Airlinesa iz Zagreba.

Croatia Airlines prometuje do dva puta dnevno između Sarajeva i Zagreba, pa je planiranje putovanja poprilično jednostavno. U glavni grad susjedne države otputovali smo u četvrtak navečer, a povratak smo odradili u nedjelju, 20. studenog.

Nakon povećih količina dobre hrane, kave i pive, uputili smo se prema Međunarodnoj zračnoj luci Sarajevo, smještenoj na Ilidži, otprilike 10tak kilometara od centra grada. Odlučili smo se na shuttle u organizaciji hotela koji nas je koštao 20 eura.

Croatia Airlines: Sarajevo – Zagreb

Nakon 15tak minuta vožnje dolazimo u zračnu luku, prohladno je, no i prometno, u zračnoj luci ima dosta ljudi. Terminal je mali, skučen, pokušali smo odraditi online check-in, no proces je bio praktički polovično uspješan. Prijava na let je izvršena no potrebno se javiti na šalter i pokupiti boarding pass. Naime, isti nije moguće dobiti u digitalnom obliku. Otvoreno je nekoliko šaltera, jedan za Turkish Airlines te dva za let Croatia Airlinesa za Zagreb.

Nakon otprilike 10tak minuta čekanja dolazimo na red, djelatnica nam nudi da predamo ručnu prtljagu besplatno jer je zrakoplov (DashQ400) pun. Na pitanje da li možemo ručnu prtljagu ostaviti ispred zrakoplova (delivery at aircraft), dobivamo ponovno isti odgovor: “zrakoplov je pun, bolje da predate sada, ne znam da li će stati…” Ok, predat ćemo prtljagu, uz upitnik iznad glave kako prtljaga neće stati, bila ona predana na šalteru ili delivery at aircraft – završit će u istom prtljažnom prostoru zrakoplova, no bolje ne ići u daljnju raspravu.

Odlazimo kat iznad na sigurnosni pregled na kojem je poprilična gužva no krećemo se i nakon 20tak minuta prolazimo kontrolu. Djelatnici i nisu baš najljubazniji na svijetu, no obavljaju svoj posao. Odmah slijedi i granična kontrola, a u putovnicu dobijete i pečat, danas već prava rijetkost.

Croatia Airlines: Sarajevo – Zagreb

Nakon granične kontrole ulazi se u prostor odlazaka u kojem ima 5 izlaza (gateova). Prostor je mali, skučen, u tom trenutku bila su planirana tek dva leta, Turkish Airlinesa za Istanbul i Croatia Airlinesa za Zagreb, no gotovo su sva sjedala bila zauzeta. Tu se, uz duty free shop, nalazi i prostor za pušenje, s otvorenim vratima, valjda za ventilaciju.

Ubrzo je sletio Turkish Airlines, a put Beča je poletio Airbus Austrian Airlinesa.

I dok se odvijao proces prihvata i otpreme zrakoplova iz Istanbula, u Sarajevo je sletio i DashQ400, registarske oznake 9A-CQF, poznat i pod imenom “Primorje”, naša mašina za nedjeljni đir do Zagreba.

Croatia Airlines: Sarajevo – Zagreb

Iz nekog razloga, razglas u odlaznom dijelu gotovo da i ne radi, već smo uočili da je krenuo ukrcaj na let za Zagreb. U međuvremenu, nad glavama putnika prelijeću vrapci.

Naravno, Dash je parkiran na remote poziciji pa do zrakoplova idemo pješice, preko servisne ceste i parking pozicije, pravi gušt za geekove s obzirom na dobar pogled na zrakoplov Turkisha i naš Dash za Zagreb. Naravno, ispred zrakoplova su kolica na koje je moguće odložiti ručnu prtljagu, ono s početka priče i check-in šaltera, no nema veze.

Ulazimo u zrakoplov koji je pun do posljednjeg mjesta, a ubrzo polijećemo prema Zagrebu kroz gustu sarajevsku naoblaku.

Croatia Airlines: Sarajevo – Zagreb

Iznad oblaka lagano zalazi sunce, a nakon čaše vode već kreće spuštanje prema zagrebačkoj zračnoj luci. Ovo je jedan od kraćih letova, traje, u prosjeku, 30tak minuta.

Baš kao i nad Sarajevom, i nad Zagrebom su gusti oblaci. Pomalo čudno, temperatura zraka je ovih nekoliko dana u Sarajevu bila viša nego u Zagrebu, no zahlađenje će tek doći do glavnog grada BiH.

Slijećemo prije planiranog vremena u zagrebačku zračnu luku, parkiramo se na remote poziciju i čekamo 2 minute na iskrcaj ručne prtljage. Nakon toga slijedi kraća vožnja do terminala autobusom.

Dolazimo na graničnu kontrolu, srećom kao prvi putnici jer iza nas slijeću zrakoplovi iz Londona i Amsterdama, pa ne čekamo dugo na pregled dokumenata. S obzirom na to da smo u posljednjih 10 dana odradili nekoliko međunarodnih letova prema Zagrebu, svježe iskustvo kaže da djelatnici u policijskim kućicama neće biti ljubazni, no zaista je nevjerojatno da djelatnici nisu u stanju izreći “dobar dan”, “hvala” i “doviđenja”. Minimum kulture i ljubaznosti prema svim strancima kojima je to prvi susret s Hrvatskom.

Dok smo prošli cijelu dolaznu proceduru, naša je (ručna) predana prtljaga već bila na traci, od slijetanja do izlaska iz putničkog terminala prošlo je svega 20 minuta.

Direktna avionska linija između Zagreba i Sarajeva svakako je opcija za posjet glavnom gradu Bosne i Hercegovine, pogotovo kada uzmemo u obzir da cestovno putovanje između dva grada traje čak 5 sati. Ostavljamo vam da istražite što sve možete vidjeti, raditi, jesti i piti u Sarajevu, o tome je već napisano stotine članaka na brojnim portalima.